XX sesja Rady Miejskiej

Utworzono: 04-09-2016

W dniu 9 września 2016 o godz. 12.00 odbędzie się XX sesja Rady Miejskiej w Lęborku.

 

Program XX sesji Rady Miejskiej

Porządek  obrad:

I.   Otwarcie obrad i stwierdzenie  kworum.
II.  Przyjęcie protokołu obrad  XIX Sesji Rady Miejskiej w Lęborku z  22.07.2016 roku.

III. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

1. Zmian  w Uchwale Nr XV-186/2016 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 18.12.2015r  w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Lęborka na 2016 rok.
2. Przystąpienia Gminy Miasto Lębork do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Oś priorytetowa II – Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu, Działanie 2.5. Poprawa jakości środowiska miejskiego, typ projektu 2.5.2 Rozwój terenów zieleni w miastach i ich obszarach funkcjonalnych, poprzez realizację przedsięwzięcia pn. „Więcej drzew i krzewów w mieście – zielony Lębork”.
3. Przystąpienia Gminy Miasto Lębork do Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 – 2019 (edycja 2017) poprzez realizację przedsięwzięcia pn.: „Zwiększenie dostępności bezpieczeństwa dojazdu do drogi krajowej nr 6 z terenów przemysłowych w tym Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej poprzez budowę ul. Przemysłowej i Korzennej Osiedla Lębork – Wschód – II etap” oraz zawarcia umowy o partnerstwie z Powiatem Lęborskim w celu wspólnej realizacji tego przedsięwzięcia.
4. Zatwierdzenia Wieloletniego Planu Rozwoju i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Urządzeń Kanalizacyjnych obowiązującego w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Lęborku na lata 2017-2019.
5. Przystąpienia do sporządzenia zmiany zatwierdzonego Uchwałą Nr XXXII-316/2000 Rady Miejskiej w Lęborku  z dnia 7 lipca 2000 roku (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego Nr 88 z dnia 18 września 2000 roku, poz.573) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulic Polnej, Pułaskiego i Cegielnianej w Lęborku w zakresie obejmującym oznaczone tam tereny elementarne 03.04.PE, 03.05.MW.
6. Ustalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Miasto Lębork.
7. Sposobu sprawienia pogrzebu.
8. Szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia.
9. Sprzedaży lokali mieszkalnych (ul. Gdańska 109/4, ul. Gdańska 109/7, ulicy Stryjewskiego 3/7, ul. Przyzamcze 19/5, ul. Okrzei 5/6a).
10. Wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości (ul. Jesionowa 23).
11. Wyrażenia zgody na odpłatne nabycie nieruchomości (ul. Wita Stwosza).
12. Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości (ul. Kaszubska).
13. Ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie bonifikat od opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości.
14. Ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miasto Lębork.
15. Ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Miasto Lębork
16. Zaliczenia  dróg  do  kategorii dróg  gminnych   ( ul. 3 Maja,  ul. Gen. Stanisława Maczka, ul. Gryfa Pomorskiego, ul. Mjr Henryka Sucharskiego).

17. Określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

IV .Sprawozdania:
- z realizacji Uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31 marca 2008 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata,
- z realizacji uchwał podjętych przez Radę Miejską w Lęborku w I półroczu 2016 r.,
- z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2016 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc lipiec 2016,
-  z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2016 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc sierpień 2016 r.

V.   Interpelacje i zapytania  radnych
VI.  Wnioski i oświadczenia radnych.
VII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
VIII.   Informacje Przewodniczącego Rady.
IX.    Zamknięcie  obrad.