Spotkanie w sprawie tras rowerowych

Utworzono: 18-12-2014

W dniu 16 grudnia 2014 r. o godz. 16.30  w Sali Rajców Urzędu Miejskiego w Lęborku odbyło się robocze spotkanie poświęcone opracowaniu „Koncepcji głównych tras rowerowych dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Lęborka oraz lokalnych ścieżek dla miasta Lębork”, podczas którego wykonawca koncepcji, Pan Maciej Szpilewicz z firmy „Szpilewicz Architekci”, zaprezentował i omówił wstępny projekt tras rowerowych ujętych w opracowaniu.

Koncepcja swoim zakresem obejmuje następujący zasięg terytorialny: Gmina Miasto Lębork, Gmina Nowa Wieś Lęborska, Gmina Łęczyce, Gmina Wicko, Gmina Miejska Łeba oraz Gmina Cewice. Dokument zakłada kompleksowy rozwój sieci ścieżek i tras rowerowych w aspektach codziennej komunikacji, jak również turystyki.

Pod poniższym linkiem mogą Państwo zapoznać się z wstępnym projektem tras rowerowych:

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=z2Wl0XeeiHvk.kBpDMlqPaWl8

W rozwijalnej liście po lewej stronie mapy znajdują się następujące warstwy:

1. Destynacje 

Warstwa ta zawiera znaczniki w podziale na:

  • atrakcje turystyczne;
  • sport i rekreacja;
  • edukacja;
  • miejsca przystankowe;
  • komunikacja (stacje i przystanki PKP);
  • kultura i rozrywka.

2. Ścieżki

Warstwa ta zawiera trasy projektowane w podziale na:

  • ścieżki rowerowe projektowane (cienka linia koloru czerwonego) – wydzielone ścieżki rowerowe o nawierzchni asfaltowej i preferowanej szerokości 3,0 m, z możliwością zwężenia do 2,0m w przypadku niekorzystnych warunków, przeznaczone głównie do codziennej komunikacji;
  • ścieżki rowerowe śladem drogi szutrowej (cienka linia koloru pistacjowego) trasa rowerowa poprowadzona drogą szutrową, przeznaczone głównie do komunikacji rekreacyjnej i turystycznej;
  • trasy rowerowe śladem jezdni utwardzonej (cienka linia koloru jasnoniebieskiego) – ścieżka rowerowa poprowadzona jezdnią utwardzoną w ramach wspólnego ruchu. Na tego typu odcinkach obowiązują zaostrzenia pod względem prędkości poruszania się pojazdów mechanicznych oraz ich parkowania;
  • ciągi pieszo-rowerowe projektowane (cienka linia koloru pomarańczowego) - wydzielone ciągi pieszo-rowerowe o nawierzchni asfaltowej lub z kostki betonowej i preferowanej szerokości 2,0m, z możliwością zwężenia do 1,5m w przypadku niekorzystnych warunków, przeznaczone głownie do codziennej komunikacji. Ciągi te projektowane są w centrach miejscowości, gdzie nie ma możliwości wykupu fragmentów przyległych do pasa drogowego działek;

oraz trasy istniejące w podziale na:

  • ścieżki rowerowe istniejące (gruba linia koloru czerwonego) wydzielone ścieżki rowerowe o nawierzchni asfaltowej lub z kostki betonowej, o różnej szerokości;
  • ciągi pieszo-rowerowe istniejące (gruba linia koloru pomarańczowego) – wydzielone ciągi pieszo-rowerowe o nawierzchni asfaltowej lub z kostki betonowej, o różnej szerokości.

3. Szlaki

Warstwa ta zawiera szlaki istniejące w podziale na:

  • Szlak Rowerowy Niebieski – szlak prowadzi od Lęborka w stronę Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Szlak posiada alternatywne obejście najtrudniejszych odcinków na obszarze Gminy Łęczyce;
  • Szlak Rowerowy Czerwony – s prowadzi od Lęborka w stronę miejscowości Orle;
  • Szlak Rowerowy Czarny – stanowiący skrót Szlaku Niebieskiego;
  • Szlak Rowerowy Śladem Pstrąga Tęczowego – zapętlony szlak prowadzony przez tereny Gminy Łęczyce;
  • Szlak Rowerowy Międzynarodowy R-10 – szlak turystyczny prowadzący m.in. wzdłuż wybrzeża Morza Bałtyckiego;

oraz szlaki projektowane w podziale na:

  • Szlak Rowerowy Międzynarodowy R-13 – prowadzi śladem Żelaznej Kurtyny – propozycja przebiegi przez tereny powiatu lęborskiego;
  • Wielka Pętla Lęborska – trasa rowerowa rekreacyjna wokół Lęborka, dostępna poprzez liczne ścieżki i szlaki dojazdowe. Trasa jest bardzo zróżnicowana krajobrazowo;
  • Mała Pętla Lęborska – trasa rowerowa rekreacyjna wokół Lęborka, dostępna poprzez liczne ścieżki i szlaki dojazdowe. Trasa jest bardzo zróżnicowana krajobrazowo, jest krótsza od Wielkiej Pętli Lęborskiej;
  • Trasa Śladem Wzgórz Morenowych – zróżnicowana trasa o średniej trudności, rozpoczynająca swój bieg w Lęborku;
  • Trasa N-S – główne regionalne połączenie komunikacyjne w osi północ-południe, poprowadzone w głównej mierze  śladem ścieżek rowerowych, skomunikowane od południa w kierunku Bytowa
  • Trasa N-S alternatywa – połączenie stanowiące krajobrazowe odgałęzienie Trasy N-S, poprowadzone w głównej mierze śladem ścieżek rowerowych, drogą o nawierzchni asfaltowej oraz szutrowej;
  • Trasa E-W szlak południowy – głownie regionalne połączenie komunikacyjne w osi wschód – zachód w południowej części obszaru, poprowadzonej w głównej mierze śladem ścieżek rowerowych, skomunikowane od zachodu w kierunku Słupska oraz od wschodu w kierunku Trójmiasta;
  • Trasa E-W szlak południowy alternatywa – połączenie stanowiące krajobrazowe odgałęzienie Trasy E-W szlak południowy, poprowadzony w głównej mierze śladem ścieżek rowerowych, dróg o nawierzchni asfaltowej oraz szutrowej;
  • Trasa E-W szlak północny – główne regionalne połączenie komunikacyjne w osi wschód – zachód w północnej części obszaru, poprowadzone w głównej mierze śladem ścieżek rowerowych, skomunikowane od zachodu w kierunku Słupska i Ustki oraz od wschodu w kierunku Trójmiasta praz Półwyspu Helskiego;
  • Trasa E-W szlak północny alternatywa – połączenie stanowiące krajobrazowe odgałęzienie Trasy E-W szlak północny, poprowadzone w głównej mierze śladem ścieżek rowerowych, dróg o nawierzchni asfaltowej oraz szutrowej.

4. Projektowane drogi

Warstwa ta zawiera przebieg projektowanych dróg w podziale na:

  • - drogi dojazdowe – projektowane drogi miejskie i gminne, jak także drogi prowadzące do węzłów drogowych na projektowanych drogach wojewódzkich i ekspresowych;
  • - DW214 – projektowane fragmenty drogi wojewódzkiej 214, w tym wschodnia obwodnica Lęborka oraz obwodnica Białogardy, Wicka i Chabrowa. Przyjęto najbardziej prawdopodobny wariant przebiegu drogi;
  • S6 – projektowany przebieg drogi ekspresowej S6;

5. Granice

Warstwa ta zawiera granice obszarów w podziale na:

  • 1 – granica opracowania;
  • 2 – granice administracyjne wewnątrz opracowania.

Ewentualne uwagi można wnosić do 31.12.2014r. do godz. 12.00 na adres: biuro [AT] szpilewicz [DOT] pl">biuro [AT] szpilewicz [DOT] pl

Ww. dokument powstaje w ramach projektu „Obszar funkcjonalny Ziemi Lęborskiej” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013.


Udostępniamy Państwu również prezentację przedstawioną podczas spotkania oraz plik „.kml” przedstawiający wstępny projekt koncepcji tras rowerowych, który można wczytać do programu Google Earth poprzez polecenie „Otwórz”.

Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10488
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10489
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10490
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10491
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10492
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10493
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10494
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10495
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10496
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10497
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10498
Spotkanie w sprawie tras rowerowych 10499