Informacja PUP dotycząca rejestracji bezrobotnych

Utworzono: 29-05-2013

Rejestracja za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępna będzie na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej, o której mowa w ustawie z dnia 17.02.2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 ze zm.).

www.praca.gov.pl

Skorzystanie z aplikacji jest proste. Na w/w stronie należy wybrać „zgłoszenie do rejestracji osoby bezrobotnej" lub „zgłoszenie do rejestracji osoby poszukującej pracy" i wypełnić formularz.

Rejestracja może przebiegać na dwa sposoby:
1. jeżeli dysponujemy bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej, albo podpisem osobistym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych wystarczy dołączyć zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji.

2. jeżeli nie, wypełniamy formularz elektroniczny, a dokumenty dostarczamy podczas wizyty w urzędzie.