Można składać wnioski o dotację na usuwanie azbestu w roku 2016

Utworzono: 17-02-2016

Po raz piąty Gmina Miasto Lębork będzie się ubiegać o dotację na usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości na terenie Lęborka z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w ramach konkursu pod nazwą Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2016).

O udzielenie dofinansowania mogą ubiegać się osoby fizyczne oraz wspólnoty mieszkaniowe, będące właścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości zlokalizowanych  na terenie Gminy Miasto Lębork.
 
Dofinansowanie może być udzielone do 85 % kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia – szczegółowe zasady realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasto Lębork określa Zarządzenie Nr 15/2016 Burmistrza Miasta Lęborka z dnia 02.02.2016 r.
 
Podobnie jak w roku ubiegłym Gmina Miasto Lębork wyłoni wykonawcę prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest oraz transportem i unieszkodliwieniem wytworzonych odpadów azbestowych. Wyłoniona firma zrealizuje zadania z tego zakresu we wskazanych nieruchomościach. Mieszkańcy będą musieli zorganizować sobie jedynie ewentualny montaż nowego dachu.
 
Osoby zainteresowane otrzymaniem dofinansowania na usuwanie wyrobów zawierających azbest ze swoich posesji, zapraszamy do składania wniosków.
 
Termin składania wniosków: do 21 marca 2016 roku.  
 
Komplet druków można pobrać poniżej lub osobiście w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miejskiego w Lęborku, ul. Armii Krajowej 14 od pon. do pt. w godz. 8.00-15.00 w p. C 201 (wejście do budynku od strony parkingu). Szczegółowe informacje tel. 59 8637 755, 59 8637 702.
 
Uwaga! Warunkiem uzyskania dotacji jest usunięcie wyrobów azbestowych wyłącznie w tym roku w terminie do 21 października br., jednak nie wcześniej jak po dacie rozstrzygnięcia konkursu przez WFOŚiGW (tj. po 30 maja 2016 r.)