V Sesja Rady Miejskiej w Lęborku
V Sesja Rady Miejskiej w Lęborku odbędzie się w dniu 29 marca 2019 r. o godz. 12.00 w Sali Rajców Urzędu Miejskiego w Lęborku.
Wcześniej, na godz. 11.15, zaplanowana jest prezentacja multimedialna „Rozbudowa, przebudowa i zmiana sposobu użytkowania Wieży Ciśnień w Parku Chrobrego w Lęborku wraz z wykonaniem aranżacji wystawy stałej, muzealnej i wieży widokowej”.
Program sesji:
Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.
I. Przedstawienie porządku obrad.
II. Przyjęcie protokołu obrad IV Sesji Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 01.02.2019 r.
III. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1. Uchwalenia Statutu Miasta Lęborka.
1a. Ustanowienia herbu, flagi i pieczęci Gminy Miasto Lębork.
2. Zmiany Uchwały Nr III-11/2018 Rady Miejskiej w Lęborku z dn. 21.12.2018 r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Lęborka na 2019 rok.
3. Zmiany Uchwały Nr III-10/2018 Rady Miejskiej w Lęborku z dn. 21.12.2018 r. w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2019-2031.
4. Uchwalenia regulaminu obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej.
5. Ustalenia planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, maksymalnej kwoty dofinansowania opłat za kształcenie nauczycieli pobieranych przez uczelnie oraz specjalności i form kształcenia nauczycieli prowadzonych przez uczelnie, na które dofinansowanie jest przyznawane w 2019 roku.
6. Ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork, a także określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Lębork.
7. Wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych (ul. Stryjewskiego 58).
8. Wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych (ul. Stryjewskiego 59).
9. Wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych (ul. Chopina, Curie-Skłodowskiej).
10. Zmiany Uchwały Nr XXXVIII-579/2018 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.10.2018 r. dotyczącej wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych (ul. Gdańska 102).
11. Zmiany uchwały Nr IV-37/2019 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 01.02.2019 r.
w sprawie likwidacji jednostki budżetowej pod nazwą „Miejski Zarząd Gospodarki Komunalnej w Lęborku”.
12. Wyrażenia zgody na nieodpłatne przekazanie na rzecz ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o.
z siedzibą w Sopocie (ul. Rzemieślnicza 17/19) mienia komunalnego powstałego w procesie inwestycyjnym.
13. Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanych oraz zwolnienia z obowiązku sprzedaży w drodze przetargu.
14. Zadeklarowania włączenia się Miasta Lęborka we wspólny dla organizatorów
i przewoźników system poboru opłat za przewozy w zbiorowym transporcie pasażerskim oraz system jednolitej informacji pasażerskiej.
15. Przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Miasto Lębork na 2019 rok.
16. Uzgodnień przeprowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych i konserwacyjnych pomnika przyrody „Starszak” na zieleńcu przy przedszkolu nr 6 przy ul. Wyszyńskiego w Lęborku.
17. Zmiany Uchwały nr XXIX-506/2013 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 22.10.2013 r.
w sprawie utworzenia Młodzieżowej Rady Miasta Lęborka i nadania jej statutu.
18. Rozpatrzenia skargi na działanie Burmistrza Miasta Lęborka.
IV. Sprawozdania:
a/ z wykonania uchwał podjętych na sesjach Rady Miejskiej w Lęborku w II półroczu 2018 r. od 01.07.2018 r. do 31.12.2018 r.,
b/ z realizacji uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2008 r.
w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata, za okres od 21.01.2019 r.
do 15.03.2019 r.,
c/ z realizacji Rocznego programu współpracy na 2019 rok Gminy Miasto Lębork
z organizacjami pozarządowymi oraz z innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiące: styczeń, luty 2019 rok.
d/ Protokół Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku z przeprowadzonej kontroli: „Funkcjonowanie Straży Miejskiej w Lęborku wraz z monitoringiem wizyjnym w zakresie działalności i efektywności wydatkowania środków finansowych przeznaczonych z budżetu gminy w 2018 roku”.
V. Interpelacje i zapytania radnych.
VI. Wnioski i oświadczenia.
VII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
VIII. Informacje Przewodniczącego Rady.
IX. Zamknięcie obrad.