Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę SP nr 3
Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła i ułatwiła życie w Szkole Podstawowej nr 3 w Lęborku. To kolejna technologiczna innowacja wdrożona w tej placówce.
Dotychczasowy tradycyjny system łączności oparty na stacjonarnych (przewodowych) telefonach podłączonych do centrali wewnętrznej umożliwiał nauczycielom, rodzicom i dyrekcji kontakt z pielęgniarką, świetlicą, sekretariatem, intendentką czy pedagogiem szkolnym. Było to 16 numerów wewnętrznych umożliwiających także połączenia między sobą (wewnątrz sieci). Jednak ograniczona ilość numerów często powodowała problemy z połączeniem się z konkretną osobą (3 pomieszczenia pod jednym numerem). Sama centrala i cała instalacja miały już jednak kilkanaście lat i często ulegały uszkodzeniom i różnym awariom. Zwiększone zapotrzebowanie na kontakt telefoniczny związany z pandemią Covid-19 oraz postęp techniczny umożliwił zainstalowanie w Szkole Podstawowej nr 3 w Lęborku Wirtualnej Centrali Telefonicznej.
Od kwietnia 2021 r. w szkole podłączone zostały 33 numery, będące zarówno numerami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. W każdym pomieszczeniu szkoły został umieszczony telefon komórkowy wpięty do sieci. Nauczyciele i pracownicy mogą dzwonić do siebie nawzajem, a także na zewnątrz (np. do rodziców dzieci) bez konieczności łączenia z sekretariatem. Wszystkie te rozmowy są nielimitowane i bezpłatne. Z uwagi na system telefonów bezprzewodowych (komórkowych), każdy nauczyciel i pracownik pracujący zdalnie (z domu) również może korzystać z telefonu służbowego poza szkołą.
Całą siecią zarządza sekretariat szkoły poprzez aplikację WCO, dostępną on-line z każdego miejsca na świecie. Konfiguracje ustawień, połączeń czy zmiany komunikatów są niezwykle proste i instynktowne w obsłudze. Jest to niebywałe ułatwienie i usprawnienie pracy zarówno dla sekretariatu, wszystkich pracowników, jak i petentów chcących dodzwonić się do szkoły.
To kolejny przykład wprowadzenia innowacji w SP3. Wcześniej wdrożony został system dostępności do pomieszczeń i na stołówkę za pomocą kart magnetycznych i e-legitymacja oraz mLegitymacja. W szkole funkcjonuje także Wirtualna Gazetka Szkolna, a od niedawna system wysyłek pocztowych poprzez aplikację Elektroniczny Nadawca. We wrześniu 2020 r. szkoła podpisała umowę z Pocztą Polską SA na usługę prowadzenia, rejestrowania wysyłek i generowania nalepek adresowych na listy i wszelkie inne przesyłki pocztowe. Skraca to i ułatwia korespondencję pocztową, ponadto chroni środowisko, pozwala na unikanie stania w długich kolejkach na poczcie oraz zmniejsza koszty przesyłek do minimum.