Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę SP nr 3

Utworzono: 05-05-2021

Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła i ułatwiła życie w Szkole Podstawowej nr 3 w Lęborku. To kolejna technologiczna innowacja wdrożona w tej placówce.

Dotychczasowy tradycyjny system łączności oparty na stacjonarnych (przewodowych) telefonach podłączonych do centrali wewnętrznej umożliwiał nauczycielom, rodzicom i dyrekcji kontakt z pielęgniarką, świetlicą, sekretariatem, intendentką czy pedagogiem szkolnym. Było to 16 numerów wewnętrznych umożliwiających także połączenia między sobą (wewnątrz sieci). Jednak ograniczona ilość numerów często powodowała problemy z połączeniem się z konkretną osobą (3 pomieszczenia pod jednym numerem). Sama centrala i cała instalacja miały już jednak kilkanaście lat i często ulegały uszkodzeniom i różnym awariom. Zwiększone zapotrzebowanie na kontakt telefoniczny związany z pandemią Covid-19 oraz postęp techniczny umożliwił zainstalowanie w Szkole Podstawowej nr 3 w Lęborku  Wirtualnej Centrali Telefonicznej.

Od kwietnia 2021 r. w szkole podłączone zostały 33 numery, będące zarówno numerami wewnętrznymi, jak i zewnętrznymi. W każdym pomieszczeniu szkoły został umieszczony telefon komórkowy wpięty do sieci. Nauczyciele i pracownicy mogą dzwonić do siebie nawzajem, a także na zewnątrz (np. do rodziców dzieci) bez konieczności łączenia z sekretariatem. Wszystkie te rozmowy są nielimitowane i bezpłatne. Z uwagi na system telefonów bezprzewodowych (komórkowych), każdy nauczyciel i pracownik pracujący zdalnie (z domu) również może korzystać z telefonu służbowego poza szkołą.

Całą siecią zarządza sekretariat szkoły poprzez aplikację WCO, dostępną on-line z każdego miejsca na świecie. Konfiguracje ustawień, połączeń czy zmiany komunikatów są niezwykle proste i instynktowne w obsłudze. Jest to niebywałe ułatwienie i usprawnienie pracy zarówno dla sekretariatu, wszystkich pracowników, jak i petentów chcących dodzwonić się do szkoły.

To kolejny przykład wprowadzenia innowacji w SP3. Wcześniej wdrożony został system dostępności do pomieszczeń i na stołówkę za pomocą kart magnetycznych i e-legitymacja oraz mLegitymacja. W szkole funkcjonuje także Wirtualna Gazetka Szkolna, a od niedawna system wysyłek pocztowych poprzez aplikację Elektroniczny Nadawca. We wrześniu 2020 r. szkoła podpisała umowę z Pocztą Polską SA na usługę prowadzenia, rejestrowania wysyłek i generowania nalepek adresowych na listy i wszelkie inne przesyłki pocztowe. Skraca to i ułatwia korespondencję pocztową, ponadto chroni środowisko, pozwala na unikanie stania w długich kolejkach na poczcie oraz zmniejsza koszty przesyłek do minimum.

Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę 38473
Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę 38472
Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę 38475
Wirtualna Centrala Telefoniczna usprawniła pracę 38477