Sesja budżetowa Rady Miejskiej
XV sesja Rady Miejskiej w Lęborku odbędzie się w dniu 18 grudnia 2015 r. o godzinie 12.00 w sali Rajców Urzędu Miejskiego.
Program XV sesji Rady Miejskiej
Porządek obrad:
I. Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.
II. Przyjęcie protokołu obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lęborku z 24.11.2015 r.
III. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
1. Przekazania środków finansowych dla Policji.
2. Przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2016 – 2030.
3. Uchwalenia budżetu miasta Lęborka na rok 2016.
a) Przedstawienie przez Burmistrza Miasta projektu uchwały budżetowej wraz
z uzasadnieniem.
b) Przedstawienie przez Burmistrza Miasta opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej na
temat projektu uchwały budżetowej.
c) Przedstawienie przez Przewodniczącego Komisji Budżetowej opinii do projektu
uchwały budżetowej.
d) Przedstawienie stanowiska Burmistrza Miasta do opinii Komisji Budżetowej
i autopoprawek dokonanych do projektu budżetu przez Burmistrza Miasta.
e) Odczytanie poprawek zgłoszonych pisemnie przed rozpoczęciem sesji przez
Radnych, a nie uwzględnionych w projekcie po autopoprawkach dokonanych
przez Burmistrza Miasta.
f) Dyskusja nad wszystkimi nieuwzględnionymi poprawkami, o których mowa w punkcie 1.e.
g) Głosowanie osobno każdej nieuwzględnionej poprawki po wcześniejszej opinii
Komisji Budżetowej, o której mowa w punkcie 1.e.
h) Głosowanie uchwały budżetowej z autopoprawkami.
4. Emisji obligacji komunalnych.
5. Nadania nazwy rondu położonemu na terenie Gminy Miasto Lębork.
6. Powołania Gminnej Rady Seniorów w Lęborku oraz nadania jej statutu.
7. Zmian w Uchwale nr IV-31/2015 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 26.01.2015 r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Lęborka na 2015 rok.
8. Przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny na lata 2016 – 2018.
9. Przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar na lata 2016-2020.
10. Przyjęcia gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka pn.” Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2016-2020”.
11. Przyjęcia do realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta Lęborka na 2016 rok.
12. Wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności.
13.Określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
14. Zmiany Uchwały nr VIII-66/2015 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24.04.2015r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Lębork oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
15. Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonych przy ul. Krzywoustego, działek nr 23/2, 24/15, 24/17, o łącznej powierzchni 5783 m2.
16. Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Derdowskiego działka nr 414/4.
17.Wyrażenia zgody na sprzedaż lokali mieszkalnych.
18. Uznania terenu na obszarze Gminy Miasto Lębork za Park Gminny.
19. Ogłoszenia jednolitego tekstu Uchwały Nr XXXV-344/2009 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2009r., w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i przedszkoli , dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasto Lębork ( publikowana w Dz.Urz. Województwa Pomorskiego nr 66 poz.1316).
20. Zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku na 2016 rok.
IV. Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2008 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż 3 lata.
V. Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego Programu współpracy na 2015 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego.
VI. Interpelacje i zapytania radnych.
VII. Wnioski i oświadczenia radnych.
VIII. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
IX. Informacje Przewodniczącego Rady.
X. Zamknięcie obrad.