"Gorące dyskusje w Lęborku – debaty oksfordzkie młodych radnych"
W auli „Mechanika” rozpoczął się dziś cykl debat oksfordzkich, zorganizowanych przez Młodzieżową Radę Miasta Lęborka. Uczniowie z lęborskich szkół podstawowych zmierzyli się w pasjonujących dyskusjach na tematy związane z przyszłością edukacji i technologii.
W pierwszej dyskusji rozmawiano o zastąpieniu podręczników szkolnych przez materiały cyfrowe. Szkoła Podstawowa nr 3 zaproponowała rewolucyjne przejście na edukację cyfrową, podczas gdy Szkoła Podstawowa nr 1 stanęła w opozycji, broniąc tradycyjnych podręczników.
W drugiej debacie uczestnicy rozważali, czy sztuczna inteligencja stanowi większe zagrożenie niż korzyść dla społeczeństwa. Szkoła Podstawowa nr 5 wystąpiła z propozycją wskazującą na zagrożenia, natomiast Szkoła Podstawowa nr 8 reprezentowała stronę opozycji, podkreślając korzyści płynące z rozwoju AI.
Szkoły reprezentowały 5 osobowe drużyny. Debaty były oceniane przez publiczność, która oddawała swoje głosy za pomocą specjalnie przygotowanego kodu QR. To właśnie uczestnicy decydowali o zwycięzcach każdej debaty — w pierwszej wygrała propozycja (uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3), a w drugiej również propozycja (uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5).
Wydarzenie pokazało nie tylko ogromne zaangażowanie młodych ludzi, ale również ich dojrzałość w podejmowaniu trudnych tematów oraz gotowość do aktywnego udziału w życiu społecznym miasta.
Wydarzenie objęte było honorowym patronatem Burmistrza Miasta Lęborka, Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lęborku oraz Starosty Lęborskiego.