Informacja dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Lęborka

Utworzono: 16-01-2025

Przypominamy, że 31 stycznia 2025 r. upływa termin złożenia oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku 2024 wg poszczególnych kategorii - złożenie oświadczenia po ustawowym terminie skutkuje wygaszeniem wydanych zezwoleń na okres 6 miesięcy.

Do 31 stycznia 2025 r. należy również dokonać opłaty za korzystanie w 2025 roku z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (pierwsza rata lub całość).

Wpłaty z tyt. korzystania w roku 2025 z zezwoleń można dokonywać:

  • bezpośrednio na rachunek Urzędu Miejskiego w Lęborku: Bank Pekao S. A. nr: 93 1240 1268 1111 0010 8728 6787
  • w punkcie kasowym, na terenie Urzędu Miejskiego w Lęborku, ul. Armii Krajowej 14 (gotówką lub kartą płatniczą), w dni roboczew godz. 7:30 - 14:30.

Zwracamy uwagę, że punkt kasowy na terenie Urzędu Miejskiego w Lęborku obsługiwany jest przez Agencję bankową "MONETIA" Sp. z o. o., która wpłacane środki finansowe przekazuje na rachunek Urzędu w terminie do 3 dni.

Przedsiębiorca, który nie dopełni obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości, w ustawowym terminie, może wnieść opłatę w dodatkowym 30-dniowym terminie, pod warunkiem jednoczesnego wniesienia dodatkowej opłaty w wysokości 30% należnej rocznej opłaty za wydane zezwolenie. Brak opłaty skutkować będzie wygaszeniem zezwolenia. Przedsiębiorca, któremu zezwolenie wygaszono, o jego ponowne wydanie może ubiegać się po upływie 6 miesięcy.