Kolejowe spotkanie. Lębork u progu wielkich inwestycji transportowych
Tematy nowych inwestycji kolejowych przebiegających przez Lębork było tematem spotkania burmistrza z przedstawicielami PKP i firm projektowych.
Największa realizowana obecnie inwestycja to budowa drugiego toru na linii nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia - Lębork - Słupsk. W jej ramach powstanie m.in. nowy wiadukt kolejowy nad ulicą Słupską. Trwają ostatnie uzgodnienia by rozwiązania projektowe były praktyczne i funkcjonalne, a budowa wiaduktów jak najmniej zakłócała funkcjonowanie komunikacji w mieście. W ramach przebudowy wiaduktów ma zniknąć na nich ograniczenie wysokości pojazdów a piesi i rowerzyści zyskają szerokie przejście pod tunelami co dziś jest dużą bolączką.
- To ostatni dzwonek by przed budową czy modernizacją sieci kolejowych przedstawić swoje racje i uzgodnić optymalne dla miasta warianty. Rozwój kolei to wielka szansa na zwiększenie potencjału Lęborka, to nowe możliwości dla mieszkańców i przedsiębiorców. Rozmowy przebiegły bardzo pozytywnie, jestem po nich podbudowany – podsumował spotkanie burmistrz Lęborka Jarosław Litwin.
Drugą ważną dla Lęborka inwestycją jest modernizacja linii nr 229 Lębork – Łeba. To jeden z elementów rozwoju infrastruktury kolejowej związanej z budową elektrowni jądrowej na Pomorzu. Linia prowadząca do Łeby i elektrowni ma zostać zelektryfikowana i doprowadzona do prędkości 160 km/h dla ruchu pasażerskiego. Na terenie Lęborka wszystkie przejazdy kolejowe zostaną wyposażone w zapory. Na wysokości ulicy E. Plater i Mireckiego wybudowany zostanie przystanek kolejowy „Lębork Zachód”.
W spotkaniu w ratuszu miasto Lębork reprezentował burmistrz Jarosław Litwin, zastępca burmistrza Krzysztof Król oraz naczelnik i zastępca Wydziału Realizacji Inwestycji UM Lębork Romuald Babul i Aleksandra Mielewczyk Krawczyk. Stronę kolei reprezentowali dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Anna Arentowicz, kierownicy kontraktów PKP PLK Maria Kallnik i Artur Czop oraz projektant z firmy Multiconsult Polska sp. z.o.o.