Miasto stara się o tytuł partnera kampanii „Szkoła bez przemocy”

Utworzono: 01-01-2000
Miasto uczestniczy w kampanii „Szkoła bez przemocy” prowadzonej przez dzienniki regionalne skupione w dwóch grupach wydawniczych Media Regionalne (m.in. Głos Pomorza) i Polskapresse (Dziennik Bałtycki) przy współudziale Fundacji Grupy TP.
Kampania pod honorowym patronatem prezydenta RP, ma na celu uczynienie ze szkół placówek bardziej bezpiecznych i przyjaznych.
Zanim miasto otrzyma tytuł partnera kampanii „Szkoła bez przemocy” musi sprostać pewnym warunkom. Zgodnie ze zobowiązaniem władz miejskich w roku szkolnym 2007/2008 miasto będzie realizować następujące działania: zwiększy o 10 procent liczbę etatów psychologów lub pedagogów szkolnych w zarządzanych przez siebie szkołach oraz sfinansuje szkolenie w zakresie mediacji rówieśniczych dla co najmniej 20 osób. Kampania obejmie wszystkie szkoły, dla których organem prowadzącym jest miasto. Koszt szkolenia w zakresie mediacji rówieśniczych wyniesie ok. 13 tys. zł.