Promocja w kalendarzu

Utworzono: 01-01-2000
Od kilku już lat wśród działań promocyjnych podejmowanych przez Miasto znajdują się różnorakie wydawnictwa, w tym kalendarze ścienne na wysokim poziomie edytorskim i graficznym. Zadaniem tego typu wydawnictw jest promowanie miasta, zachęcenie do jego poznania, przybliżenie odbiorcy atrakcyjnych miejsc i informacji o mieście.
Tematem przewodnim jest albo Lębork, albo też na jego kartach przedstawiane są prace lęborskich plastyków, zarówno profesjonalnych jak i amatorów, również dzieci.

Kalendarz na rok 2008 powstał we współpracy z Młodzieżowym Domem Kultury w Lęborku. - Każdą kartkę w kalendarzu zdobi jedna lub kilka prac plastycznych stanowiących pokłosie pleneru malarskiego podczas jarmarku św. Jakuba w 2006r. - członków Stowarzyszenia Twórców i Animatorów Kultury „TAK” oraz koła Małej Akademii Sztuk Pięknych przy MDK – mówi Alina Walkusz, zastępca dyrektora MDK i prezes Stowarzyszenia „TAK” i dodaje: Cieszę się, że kalendarz się spodobał.
Autorem projektu kalendarza jest Alina Walkusz, obróbkę techniczną wykonała Wioletta Baranowska (MDK), autorem zdjęć opublikowanych prac jest Marcin Buchowski z „Telewizji Lęborskiej „Bis”. Prace te wykonane zostały nieodpłatnie.
Wydawcą kalendarza jest Urząd Miejski w Lęborku (sfinansowany z projektu SussSET Interreg III C). Swoją inaugurację kalendarz miał podczas tegorocznego Jarmarku św. Jakuba, kiedy to ok. 100 egzemplarzy tego wydawnictwa rozdanych zostało na stoisku promocyjno-informacyjnym Miasta.
W poprzednich latach Miasto wydawało już kalendarze: w 2007 z pracami lęborskich artystów – Krzysztofa Grzesiaka i Alfreda Lubockiego, w 2006 z pracami dzieci z Powiatowego Ogniska Artystycznego, w 2005 – zabytki Lęborka w fotografii.
Wzorem poprzednich lat Miasto wyraziło też zgodę na wydanie przez Wydawnictwo Bis Medium z Bydgoszczy komercyjnego kalendarza planszowego na 2008 rok. Kalendarz ten zdobić będzie zdjęcie Lęborka, a miejscowe firmy finansują wydawnictwo, poprzez zamieszczenie na nim swoich reklam.