XIII sesja Rady Miejskiej w Lęborku

Utworzono: 23-06-2025

XIII sesja Rady Miejskiej w Lęborku odbędzie się w piątek, 27 czerwca 2025 r. w Sali Rajców w Urzędzie Miejskim w Lęborku, ul. Armii Krajowej 14. Początek o godz. 12:00.

Porządek obrad:

1.         Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.

2.         Przedstawienie porządku obrad.

3.         Przyjęcie Protokołu Sesji nr XII z dnia 09.05.2025r.

4.         Rozpatrzenie projektu uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).

a)         Raport o Stanie Gminy Miasto Lębork za 2024 rok;.

b)         debata nad Raportem o Stanie Gminy Miasto Lębork;

c)         podjęcie uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania.

5.         Rozpatrzenie projektu uchwały ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.

a)         przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miasto Lębork za rok 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.

b)         przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.

c)         dyskusja nad sprawozdaniem finansowym wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.

d)         podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.

6.         Rozpatrzenie projektu uchwały nad udzieleniem absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).

a)         przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.

b)         przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.

c)         podjęcie uchwały ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.

7.         Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:

a)         udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu;

b)         zmiany Uchwały Nr VII-81/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2025 rok;

c)         zmiany Uchwały nr VII-80/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2025 - 2037;

d)         przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulicy Krzywoustego i ulicy Obrońców Wybrzeża w Lęborku;

e)         zmiany Uchwały Nr VIII-102/2025 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 17 stycznia 2025 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Lębork oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej;

f)         wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej oraz odstąpienie od sprzedaży w drodze przetargu ( ul.Okrzei);

g)         oddelegowania członków Rady Miejskiej w Lęborku do Zespołu Weryfikacyjnego;

h)         powołania zespołu do przedstawienia Radzie Miejskiej w Lęborku opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);

i)          zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);

j)          rozpatrzenia petycji Ogólnopolskiego Zrzeszenia Sędziów AEQUITAS z siedzibą w Łodzi Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji);

k)         przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Państwa C.). Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji;

l)          przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Pana R.P.).Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.

8.         Sprawozdania.

a)         Raport z realizacji Strategii Rozwoju Miasta Lęborka za 2024 rok;

b)         Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc kwiecień 2025;

c)         Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc maj 2025;

d) Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2008 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za okres od 30.04.2025 r. do 17.06.2025 r.

9. Interpelacje i zapytania radnych.

10. Wnioski i oświadczenia.

11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

12. Informacje Przewodniczącego Rady.

13. Zamknięcie obrad