XIII sesja Rady Miejskiej w Lęborku
XIII sesja Rady Miejskiej w Lęborku odbędzie się w piątek, 27 czerwca 2025 r. w Sali Rajców w Urzędzie Miejskim w Lęborku, ul. Armii Krajowej 14. Początek o godz. 12:00.
Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie kworum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie Protokołu Sesji nr XII z dnia 09.05.2025r.
4. Rozpatrzenie projektu uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).
a) Raport o Stanie Gminy Miasto Lębork za 2024 rok;.
b) debata nad Raportem o Stanie Gminy Miasto Lębork;
c) podjęcie uchwały ws. udzielenia Burmistrzowi Miasta Lęborka wotum zaufania.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
a) przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Miasto Lębork za rok 2024 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego i objaśnieniami.
b) przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
c) dyskusja nad sprawozdaniem finansowym wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
d) podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały nad udzieleniem absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej).
a) przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
b) przedstawienie uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku ws. wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Lęborku ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok.
c) podjęcie uchwały ws. udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Lęborka z tytułu wykonania budżetu miasta Lęborka za 2024 rok.
7. Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawie:
a) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Lęborskiemu;
b) zmiany Uchwały Nr VII-81/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2025 rok;
c) zmiany Uchwały nr VII-80/2024 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 20 grudnia 2024 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Miasta Lęborka na lata 2025 - 2037;
d) przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru w rejonie ulicy Krzywoustego i ulicy Obrońców Wybrzeża w Lęborku;
e) zmiany Uchwały Nr VIII-102/2025 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 17 stycznia 2025 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasto Lębork oraz warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej;
f) wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej oraz odstąpienie od sprzedaży w drodze przetargu ( ul.Okrzei);
g) oddelegowania członków Rady Miejskiej w Lęborku do Zespołu Weryfikacyjnego;
h) powołania zespołu do przedstawienia Radzie Miejskiej w Lęborku opinii o zgłoszonych kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);
i) zasięgnięcia informacji o kandydatach na ławników do orzekania w sądach powszechnych na lata 2024-2027 w ramach wyborów uzupełniających (Wnioskodawca: Przewodniczący Rady Miejskiej);
j) rozpatrzenia petycji Ogólnopolskiego Zrzeszenia Sędziów AEQUITAS z siedzibą w Łodzi Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji);
k) przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Państwa C.). Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji;
l) przekazania wniosku zgodnie z właściwością ( dot. wniosku Pana R.P.).Wnioskodawca: Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.
8. Sprawozdania.
a) Raport z realizacji Strategii Rozwoju Miasta Lęborka za 2024 rok;
b) Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc kwiecień 2025;
c) Sprawozdanie z realizacji uchwały przyjęcia Rocznego programu współpracy na 2025 rok Gminy Miasto Lębork z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, przez które może być prowadzona działalność pożytku publicznego za miesiąc maj 2025;
d) Sprawozdanie z realizacji uchwały Nr XIX-219/2008 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31.03.2008 r. w sprawie określenia zasad nabycia, zbycia i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata za okres od 30.04.2025 r. do 17.06.2025 r.
9. Interpelacje i zapytania radnych.
10. Wnioski i oświadczenia.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Informacje Przewodniczącego Rady.
13. Zamknięcie obrad