Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na Dworcowej
Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa Lęborskiego Węzła Przesiadkowego. Obecnie front robót przeniósł się na ulicę Dworcową przed budynek dworca PKP i w kierunku tzw. starej wyładowni. Powstaje tam pętla autobusowa z 9 zadaszonymi stanowiskami dla lokalnych przewoźników wraz z parkingiem dla autobusów i co równie ważne parking dla 124 pojazdów osobowych (obecnie niezagospodarowana część ul. Dworcowej). Udrożniony zostanie też przejazd w kierunku Wojska Polskiego. Równoległe na skrzyżowaniu Warszawskiej z Wojska Polskiego trwa wylewanie ostatniej warstwy asfaltu. Nowe rondo będzie w tym tygodniu już w pełni przejezdne. Wykonawcą najważniejszych elementów węzła za ponad 25 mln zł jest firma STRABAG sp. z o.o. W ramach podpisanej umowy do lipca 2020 roku wybuduje ona węzeł przesiadkowy wraz z parkingami oraz wykona szereg prac związanych z budową kanalizacji deszczowej i remontem ulic przyległych do dworca PKP.
Transportowa inwestycja odmieni okolice dworca PKP i pobliskich ulic oraz poprawi komfort pasażerów komunikacji kolejowej i autobusowej. W ramach wielomilionowej inwestycji zagospodarowany zostanie rozległy teren przydworcowy. Nowością będą miejsca postojowe typu kiss & ride o ograniczonym czasie postoju 3-5 minut dla wysiadających lub wsiadających pasażerów. Wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i zadaszony parking dla rowerów oraz postój taxi. Duża część prac została już wykonana, jak chociażby ulica Sienkiewicza i część Dworcowej z parkingami, Bohaterów Monte Cassino od Dworcowej do hotelu, Grunwaldzka czy Warszawska, która jest na ukończeniu.
W ramach budowy przesiadkowego węzła część skrzyżowań zastąpiły bezpieczne ronda: Dworcowa - Warszawska, Wojska Polskiego - Warszawska, Dworcowa – Sienkiewicza. Wyremontowana i udrożniona aż do Wojska Polskiego zostanie ulica Dworcowa. Z ulicą Wojska Polskiego łączyć ona się będzie skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Takie rozwiązanie wyprowadzi część ruchu z ul. Warszawskiej i Boh. Monte Cassino, a dworzec PKP uzyska nowe, alternatywne połączenie. Zmiany objęły Park im. Marii i Lecha Kaczyńskich. Stawek w parku przebudowany został na przepływowy zbiornik retencyjny. Na całym obszarze Węzła Przesiadkowego zamontowane zostanie nowe oświetlenie – 130 nowoczesnych lamp ledowych co pokazuje skalę transportowego przedsięwzięcia. Ważnym elementem nowego węzła przesiadkowego była budowa tunelu pod torami łączącego dworzec PKP z ulicą Żeromskiego wraz z parkingami. Zakład Komunikacji Miejskiej pozyskał z dofinansowaniem unijnym 5 nowoczesnych autobusów marki Solaris.
Wartość realizowanego przez miasto projektu to aż 39,1 mln zł. Dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 włącznie z dodatkowymi środkami wyniesie ponad 24,7 mln zł.