Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na Dworcowej

Utworzono: 25-11-2019

Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa Lęborskiego Węzła Przesiadkowego. Obecnie front robót przeniósł się na ulicę Dworcową przed budynek dworca PKP i w kierunku tzw. starej wyładowni. Powstaje tam pętla autobusowa z 9 zadaszonymi stanowiskami dla lokalnych przewoźników wraz z parkingiem dla autobusów i co równie ważne parking dla 124 pojazdów osobowych (obecnie niezagospodarowana część ul. Dworcowej). Udrożniony zostanie też przejazd w kierunku Wojska Polskiego. Równoległe na skrzyżowaniu Warszawskiej z Wojska Polskiego trwa wylewanie ostatniej warstwy asfaltu. Nowe rondo będzie w tym tygodniu już w pełni przejezdne. Wykonawcą najważniejszych elementów węzła za ponad 25 mln zł jest firma STRABAG sp. z o.o. W ramach podpisanej umowy do lipca 2020 roku wybuduje ona węzeł przesiadkowy wraz z parkingami oraz wykona szereg prac związanych z budową kanalizacji deszczowej i remontem ulic przyległych do dworca PKP. 

Transportowa inwestycja odmieni okolice dworca PKP i pobliskich ulic oraz poprawi komfort pasażerów komunikacji kolejowej i autobusowej. W ramach wielomilionowej inwestycji zagospodarowany zostanie rozległy teren przydworcowy. Nowością będą miejsca postojowe typu kiss & ride o ograniczonym czasie postoju 3-5 minut dla wysiadających lub wsiadających pasażerów. Wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i zadaszony parking dla rowerów oraz postój taxi. Duża część prac została już wykonana, jak chociażby ulica Sienkiewicza i część Dworcowej z parkingami, Bohaterów Monte Cassino od Dworcowej do hotelu, Grunwaldzka czy Warszawska, która jest na ukończeniu.

W ramach budowy przesiadkowego węzła część skrzyżowań zastąpiły bezpieczne ronda: Dworcowa - Warszawska, Wojska Polskiego - Warszawska, Dworcowa – Sienkiewicza. Wyremontowana i udrożniona aż do Wojska Polskiego zostanie ulica Dworcowa. Z ulicą Wojska Polskiego łączyć ona się będzie skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Takie rozwiązanie wyprowadzi część ruchu z ul. Warszawskiej i Boh. Monte Cassino, a dworzec PKP uzyska nowe, alternatywne połączenie. Zmiany objęły Park im. Marii i Lecha Kaczyńskich. Stawek w parku przebudowany został na przepływowy zbiornik retencyjny. Na całym obszarze Węzła Przesiadkowego zamontowane zostanie nowe oświetlenie – 130 nowoczesnych lamp ledowych co pokazuje skalę transportowego przedsięwzięcia. Ważnym elementem nowego węzła przesiadkowego była budowa tunelu pod torami łączącego dworzec PKP z ulicą Żeromskiego wraz z parkingami. Zakład Komunikacji Miejskiej pozyskał z dofinansowaniem unijnym 5 nowoczesnych autobusów marki Solaris.

Wartość realizowanego przez miasto projektu to aż 39,1 mln zł. Dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 włącznie z dodatkowymi środkami wyniesie ponad 24,7 mln zł.

Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34478
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34479
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34480
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34481
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34482
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34483
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34484
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34485
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34486
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34487
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34488
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34489
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34490
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34491
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34492
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34493
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34494
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34495
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34496
Lęborski Węzeł Przesiadkowy. Front robót na 34497