Lęborski Węzeł Przesiadkowy z dodatkowym finansowaniem
3,5 mln zł dodatkowych środków z Unii na budowę Lęborskiego Węzła Przesiadkowego przekazał 3 października br. Burmistrzowi Lęborka Witoldowi Namyślakowi Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk. Aneksowanie umowy o dofinansowanie ważnej dla Lęborka inwestycji drogowo-transportowej było możliwe dzięki między innymi korzystnemu przeliczeniu kursu euro. Wartość realizowanego przez miasto projektu to aż 39, 1 mln zł. Dofinansowanie unijne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 włącznie z dodatkowymi środkami wyniesie ponad 24,7 mln zł. W spotkaniu przed dworcem PKP wziął udział także senator RP Kazimierz Kleina, radna wojewódzka Iwona Mielewczyk, Zastępcy Burmistrza, radni, pracownicy nadzorujący inwestycje i przedstawiciele wykonawcy.
Inwestycja w rejonie dworca PKP jest zaawansowana w 50%. Jej efektem będzie powstanie nowoczesnego węzła przesiadkowego łączącego ruch kolejowy, autobusowy, samochodowy i pieszy. Projekt zakłada m.in. rozbudowę przejścia pieszego pod torami PKP czy budowę miejsc postojowych na ul. Żeromskiego. Zakończyły się już prace przy budowie kanalizacji deszczowej na ul. Sienkiewicza oraz w Parku im. Marii i Lecha Kaczyńskich. Trwają prace na ul. Bohaterów Monte Cassino, Warszawskiej i Dworcowej. Roboty wykonuje przedsiębiorstwo Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa. Projekt przewiduje budowę ulic Warszawskiej i Dworcowej wraz z ich połączeniami komunikacyjnymi z ulicą Sienkiewicza, Bohaterów Monte Cassino i Wojska Polskiego, budowę dworca autobusowego z 9 peronami i miejscem odstawnym dla autobusów, budowę miejsc postojowych na ok. 150 pojazdów, miejsc chwilowego postoju, miejsc postoju taxi i oraz sieci ścieżek rowerowych w tym obszarze wraz z miejscem parkowania rowerów. W ramach projektu Lęborski Węzeł Przesiadkowy Zakład Komunikacji Miejskiej zakupił 5 nowoczesnych autobusów marki Solaris.
Dzięki inwestycji poprawi się funkcjonowanie systemu zintegrowanego transportu publicznego w skali powiatowej i regionalnej, co przyczyni się m.in. do zwiększenia konkurencyjności transportu zbiorowego względem transportu indywidualnego oraz poprawy jakości świadczonych usług transportowych.