Zainwestowaliśmy w edukację dzieci

Utworzono: 12-12-2012
Zakończyły się zajęcia w ramach realizacji projektu "1-3 plus. Wyrównywanie szans edukacyjno-rozwojowych uczniów szkół podstawowych Gminy Miasta Lębork" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.  

We wszystkich zajęciach wzięło udział jednorazowo 680 dzieci, w tym 317 uczennic i 363 uczniów oraz 7 uczniów niepełnosprawnych. Łącznie w roku 2011 i 2012 odbyło się 8800 godzin zajęć wyrównawczych oraz rozwijających umiejętności uczniów, m. in. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz w opanowaniu umiejętności matematycznych, zajęcia logopedyczne, socjoterapeutyczne, gimnastyka korekcyjna, zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych, zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie zdolnych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych, muzyczno-teatralnych, językowych, informatycznych, plastycznych oraz sportowych.


Podczas trwania projektu w latach 2011 i 2012 dokonano zakupu specjalistycznego sprzętu i programów do diagnozowania i korygowania wad rozwojowych, tj. wady wymowy, dysleksji, trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych, przyrządy do gimnastyki korekcyjnej oraz dla dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami. Zakupione pomoce dydaktyczne i sprzęt, o wartości ponad 85.000 zł (w tym komputery i kserokopiarki), zostały przekazane do szkół podstawowych: nr 3, nr 4, nr 5 i nr 8 i służą wyrównywaniu szans edukacyjno-rozwojowych uczniów i uczennic.


Poprzez udział w zajęciach zmniejszyły się dysproporcje edukacyjne i rozwojowe uczniów i uczennic lęborskich szkół podstawowych, co przyczyniło się do poprawy warunków edukacyjnych oraz pozwoliło na rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci. Realizacja projektu wpłynęła na nawiązanie ściślejszej współpracy z rodzicami dzieci na płaszczyźnie wyrównywania braków edukacyjnych i podniesienia samooceny dzieci wśród rówieśników.

Wartością dodaną projektu jest zwiększenie jakości usługi edukacyjnej przez szkoły biorące udział w projekcie poprzez wykorzystanie nabytego doświadczenia przez kadrę realizującą projekt (opracowanie i realizacje indywidualnych programów nauczania) do dalszej pracy z dziećmi. Ponadto zmniejszyła się liczba uczniów mających trudności w nauce, a także ilość zachowań aspołecznych uczniów. Skorygowane zostały wady rozwojowe (postawy, wymowy) u uczniów. Uczniowie odnoszą więcej sukcesów w konkursach, zawodach, przeglądach szkolnych i pozaszkolnych.